Hans Paliama - SNS
Mijn naam is Hans Paliama. Sinds eind 2019 ben ik Persoonlijk adviseur in het Mobiel Klantteam bij SNS. Daarvoor had ik al behoorlijk wat jaartjes ervaring met voornamelijk zakelijke klanten bij een andere bank. Wat ik belangrijk vind, is dat SNS het persoonlijke centraal blijft stellen in haar dienstverlening, want dat begon ik te missen in al het digitale geweld. Dat persoonlijke zie je hier overal terug. In de contacten met de klanten, de omgang met collega’s en in de nieuwe winkelinrichting die nu wordt uitgerold. Vanuit het Mobiel Klantteam leer je de organisatie razendsnel kennen, omdat je op verschillende plaatsen werkt. Ik werk momenteel in de regio Spijkenisse-Hellevoetsluis. Overal steek je wat op. Hierdoor voel ik me na driekwart jaar al helemaal op mijn plek bij SNS.

De introductie

Toen ik startte bij het Mobiel Klantteam ben ik begonnen met 3 introductiedagen. Samen met 9 andere collega’s die ook als persoonlijk adviseur aan de slag gingen, maakte ik kennis met de systemen en werkten we aan onze persoonlijke ontwikkeling. We oefenden met gesprekstechnieken en vaardigheden, we deden rollenspellen en gaven elkaar feedback. Met de collega’s uit mijn lichting heb ik nog steeds regelmatig contact. Meestal per chat of per telefoon, want we werken allemaal op een andere locatie. We delen onze ervaringen en weten elkaar te vinden met vragen.

Wij blijven

Klanten vinden het fijn dat SNS blijft. Ik krijg regelmatig de vraag of ‘wij ook weggaan’. Want dat ervaart men als een soort trend. Gelukkig kan ik dan zeggen dat wij niet sluiten. Sterker nog, wij gaan renoveren. Alle winkels krijgen een nieuwe look & feel. Niet meer ‘koel en zakelijk’, maar ‘warm en persoonlijk’. Omdat ik bij het Mobiel Klantteam werk, heb ik het geluk dat ik in zo’n nieuwe winkel heb gewerkt. Echt een enorm verschil. De klant voelt zich daar nog meer thuis. Je kunt in een soort loungehoek zitten of samen plaatsnemen aan de keukentafel. Dat geeft een heel ander gevoel. Voor de klant vertrouwd en voor mij ook heel prettig.

Met een blij gezicht

In de relatief korte tijd dat ik nu bij SNS werk heb ik al best bijzondere situaties meegemaakt. Het is enorm fijn als je merkt dat je echt iets voor klanten hebt kunnen betekenen. Zo kwam op mijn laatste dag in Katwijk een klant speciaal voor mij langs met een fles wijn. En dat terwijl ik alleen maar de adreswijziging van zijn moeder had geregeld die naar een verzorgingshuis ging en ondertussen even met hem had gesproken over ditjes en datjes. Ook kreeg ik laatst via een collega te horen dat een klant hem had gezegd dat ik een rots in de branding was. Ik had hem over de telefoon geholpen met internetbankieren en hem vervolgens voor zijn hypotheekvraag gekoppeld aan een Financieel adviseur. Later belde de klant mij speciaal op om me te bedanken. Dan ben je best wel even trots.

Soms lijk je bijna een maatschappelijk werker. Je moet goed luisteren en vaak kun je bruikbare tips geven. Ik kan niet toveren, maar ik kan wel meedenken. Zo bouw je contacten op. Ik wil dat iedereen met een goed gevoel de winkel verlaat. Dan kan ik ook met een fijn gevoel naar huis.

Graag op pad

Ik woon in Diemen, maar vertrek ook vaak vanuit het huis van mijn vriendin in Reeuwijk. Tot nu toe was ik altijd binnen een uur op mijn werkplek. Daar wordt wel rekening mee gehouden, hoewel ik autorijden niet erg vind. In het weekend ben ik ook veel op pad, want ik ben muzikant. Ik speel gitaar, ik zing en ik treed regelmatig op met een aantal soul & funk bands. We spelen covers, maar ook nummers die ik zelf heb geschreven. Ook in deze tak van sport is er gelegenheid genoeg om mensen blij te maken. Als ik het publiek zie lachen en dansen, dan hebben we het goed gedaan. Het lijkt me ontzettend leuk om een keer op te treden als we met het hele Mobiel Klantteam bij elkaar komen. Wie weet komt het er ooit van!

Hans Paliama – Persoonlijk Adviseur Mobiel Klantteam

SNS groeit

Kom jij ons team versterken?

Er zijn momenteel vacatures door het hele land.